طول عمر اینورتر

اگر به دنبال راهکارهایی برای افزایش طول عمر دستگاه‌های اینورتر صنعتی هستید و از این طریق می‌خواهید مدت‌زمان بیشتری از دستگاه‌های اینورتر خود استفاده کرده و شاهد عملکرد بهتری از آن باشید، باید بگویم دقیقاً جای درستی مراجعه کرده‌اید. چون قرار است در ادامه این مقاله ما به شما نکات مهمی در رابطه با نگهداری اینورترها و افزایش طول عمر آن‌ها آموزش دهیم. پس اگر آب دستتان دارید، آن را به زمین بگذارید و مطالعه این مقاله کاربردی را از دست ندهید.

۵ راهکار ساده و تاثیرگذار در افزایش طول عمر اینورتر ها + نگهداری اصولی از اینورتر ها

راهکارهای مهم جهت افزایش بهره برداری و نگهداری اینورترها

حتماً شما هم این موضوع را قبول دارید که پیشگیری بهتر ازدرمان است و این مطلب در مورد همه چیز من جمله وسایل الکتریکی و اینورتر درایور ها نیز صادق است. زمانی که شما نحوه  صحیح استفاده و نگهداری از یک وسیله مانند اینورتر را بلد باشید، مزایای زیادی دارد که کم اهمیت ترین آن می‌تواند کمک به وضعیت مالیتان باشد.اگر جزو افرادی هستید که به دنبال راهکارهایی برای افزایش طول عمر دستگاه های اینورتر صنعتی هستید و از این طریق می خواهید مدت زمان بیشتری از دستگاه های اینورتر خود استفاده کنید و شاهد عملکرد بهتری از آن باشید، باید بگویم دقیقاً جای درستی مراجعه کرده اید. چون قرار است در ادامه این مقاله ما به شما نکات مهمی در رابطه با نگهداری اینورترها و افزایش طول عمر آن ها آموزش دهیم. پس اگر آب به دستتان دارید، آن را به زمین بگذارید و مطالعه این مقاله کاربردی را از دست ندهید.

راهکارهای مهم جهت افزایش بهره برداری و نگهداری اینورترها

  •  مواظب ورود گرد و غبار و آلودگی ها باشید.

 جالب است بدانید که گرد و غبار یکی از قاتلین بی صدای اینورتر ها هستند که به تدریج کارایی و عملکرد آنها را مختل می‌کند و باعث خرابی آنها می‌شود. زمانی که محیط در معرض آلودگی ها و گرد و خاک قرار می گیرد، مشکلاتی مانند جذب رطوبت به همراه دارد و به دنبال آن گرم شدن بیش از حالت نرمال برای اینورتر ها ایجاد می‌کند و در پاره‌ای موارد این رطوبت بیش از حد می‌تواند به زنگ زدگی و خوردگی ختم شود.

برای رهایی از این مشکل باید گرد و خاک های بیرونی را با جاروبرقی تمیز کنید و هر از گاهی هیت سینک ها را از بابت گرفتگی چک کنید.

  • تهویه را چک کنید.

 هنگامی که در سیستمی تهویه به خوبی صورت نگیرد، زمانی است که اینورتر مستعد خرابی می شود. خوب است بدانید که بدون تهویه صحیح و اصولی، سیستم شما به خوبی خنک نمی شود و این گرمای بیش از حد می‌تواند آسیب جدی به سیستم شما وارد کند.

 یکی از علائمی که نشان می‌دهد تهویه به درستی صورت نمی‌گیرد، رطوبت یا همان بوهای نامطبوعی است که به مشام می رسد.

  •  از محکم بودن پایانه ها اطمینان حاصل کنید.

هر آنچه که در سیستم صنعتی شما شل باشد و به خوبی سفت و محکم متصل نشده باشد، می‌تواند استارت مشکلات و خرابی های اینورتر ها باشد. حتما پنل های کنترل را به لحاظ محکم بودن بررسی کنید و از ایمن بودن و محکم بودن پیچ ترمینالهای ورودی و خروجی خاطر جمع شوید.

  •  از پارامترهای اینورتر نسخه پشتیبان بگیرید.

 یکی از پیش پا افتاده ترین و در عین حال مفیدترین کارها همین تهیه نسخه پشتیبان یا بک آپ است؛ چون با این کار در واقع تمامی پارامترها را تحت کنترل دارد و در زمان‌های بحرانی این بک آپ ها می تواند راهگشای مشکلات اینورتر شما باشد.

  • به صدای غیر طبیعی فن ها مشکوک شوید.

 زمانی که صدای غیر طبیعی از فن ها به گوش می رسد، این نشان از آن دارد که یا مانعی بر سر راه فن قرار دارد و یا اینکه فن در زمان کار کردن لرزش دارد.

 به هر حال باید به این نکته توجه داشته باشید که بدون کارکرد صحیح فن های اینورترها دستگاه شما خنک نمی شود و داغ می ماند و متاسفانه زمانی که فن از کار بیفتد، خازن ها خشک شده و از کار افتادگی سیستم را در پی دارد و به دنبال آن تعمیرات با هزینه‌های گزافی را برایتان به دنبال دارد.

پس با چک کردن و بررسی فن های دستگاه اینورتر می توان جلوی وقوع حادثه را بگیرید.

در پایان اگر مطالب این مقاله برایتان مفید و کاربردی بوده و توانسته است به معلومات شما بیفزاید شما می توانید با اشتراک گذاری آن با دوستانتان در نشر آن سهیم باشید. همچنین اگر سوال و ابهامی همچنان گوشه ذهنتان باقی مانده است با مطرح کردن آن می‌توانید در اسرع وقت پاسخ آن را از سمت مهندسین و متخصصین شرکت کهربا دریافت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دپارتمان استخدام

فقط کافیست انگیزه و تلاش لازم برای حرکت کردن را داشته باشی و اندکی هم در زمینه ای که می خواهی در آن شروع به فعالیت کنی اطلاعات داشته باشی .همین کافیست تا بتوانی در اینجا رشد کنی و مهارت های لازم برای رسیدن به اهدافت را بدست بیاوری.